Kamarakoncertek

 A Maladype Színház az Európa szerte kialakult udvari zenélés, zenei szalonok és klubok kulturális hagyományait megőrizve és megújítva a klasszikus zenét kedvelő nézőinek indított zenés esteket.

A hagyományosan megszokott formáktól eltérő, a Maladype Bázis lakásszínházi intim teréhez alkalmazkodó koncerteket követően, test- és gondolat közelben, közös értékeket és új tartalmakat keresve beszélgetünk a zenéről, kifejezésről, érzelmekről, hatásokról és az előadó művészet alkotói folyamatairól és lehetőségeiről. Az arányok, a harmóniai összefüggések formaalkotó erejét követjük nyomon, valamint a szöveg-zene kapcsolatának alakulását kutatjuk a vokális zeneirodalom különböző korszakaiban.

Reméljük, hogy a programok „ megszólalva és megszólítva egymást” szemlélete, elősegíti, hogy a befogadó társulat kulcsfogalma; az „emberszínész” a Maladype zenés estjein az „emberzenész” kifejezéssel egészüljön ki.

A program szerkesztésénél különös figyelmet fordítottunk arra, hogy a kamarazenélés művészetén keresztül mutassuk be a muzsikusok műhelymunkáját, az egyéni- és csapatmunka módjait és kölcsönös felelősségét, a korok- műfajok-hangszerek és énekesek együtt muzsikálásának eszközeit, szempontjait, a zenei szövet megfejtésének lehetőségeit a különböző korok zenéinek tükrében. Az esteken az előadó művészet és az ismeretterjesztés tapasztalt szakemberei avatják be a közönséget szakmai titkaikba.

2016. május 8. 19.00
MOZART: DON GIOVANNI - UJJBÁBOPERA

DON GIOVANNI ElO quartet

Ének, játék, librettó: Paizs Miklós
Kísér: Pálhegyi Máté - fuvola, Kertész Ágnes - hegedű, Szabó Anna - brácsa, Kertész Endre - cselló
Bábok: Kondor Edit, Paizs Miklós

A Don Giovanni (a bécsi változat) nagyjából azzal ér véget, hogy mindenki eldalolja a bűnös pusztulása fölött érzett örömét, valamint a reményeit, kivéve Leporellót, aki azon dohog, hogy most nézhet munka után. Függöny.

Jelen darab ez után indul. Leporello talált munkát, ami nem más, mint főnöke történetének az előadása bábok segítségével, kicsiben. A szemtanút halljuk és látjuk, aki semmit el nem hallgat és ki nem hagy.

A szöveg 2005-ben készült egy Simon Balázs rendezte zsámbéki előadáshoz. Ujjbáboperánk tulajdonképpen ezen rendezés nagyon alapos újragondolásának tekinthető.

’Túl olcsó volna most azon nyavalyogni, hogy a hivatalos Opera hány és hány millióból nem tud érvényes Don Giovannit kiállítani, ez az adakozásból fenntartott előadás meg így, a szomszéd szobából nézve-hallgatva is hat. Maradjunk csak annyiban: ezt a változatot még az sem felejti el, aki nem látta.”
Fáy Miklós: Don Dzsuva, Népszabadság, 2014. november 30.

2016. április 10. 19.00
LUNAtic/HOLDkóros
barokk őrültségek - színházi koncert

lunatic

Előadók: Bodrogi Éva - szoprán, Kónya István - barokk lant, Szászvárosi Sándor - viola da gamba

A 17. századi Európában egy új, divatos irányzat vette kezdetét. Barokk zeneszerzők és költők előszeretettel tettek látogatást a kor bolondokházaiban, hogy ott szerzett élményeiket művészi formába öntsék. Így született meg az új műfaj, a MADSONGS. Előadóink ezekből a gyöngyszemekből merítenek és mutatna k be itthon sosem hallott remekműveket, dramaturgiai egységet, interaktív színpadi helyzetet teremtve a dalokból. Purcell, Weldon, Ecless, Blow, Carissimi, Monteverdi újratöltve

2016. március 13. 19.00
(Dis)agreement - hangszeres színház és hangszertelen szonáta:
PÉTERY DÓRA – csembaló és BALI JÁNOS - furulya koncertje

Az est folyamán Bali János, Horváth Balázs, Maurizio Kagel, Laurán Apolka, Jean-Baptiste Loeillet, Giuseppe Sammartini, Kurt Schwitters, Georg Philipp Telemann és La Monte Young művei hangzanak el.

Beszélgető partner: Mácsai János, zenetörténész

2016. február 14. 19.00
Csereklyei Andrea koncertje

CSEREKLYEI ANDREA ELŐ

A KAMARAKONCERTEK februári állomása a kortárs francia zene legkiemelkedőbb képviselője, Francis Poulenc művei köré épül. A zeneszerző Louise de Vilmorin versei komponált három dalciklusát (Trois poèmes, Métamorphoses, Fiançailles pour rire) a nemzetközileg elismert kiváló szoprán, Csereklyei Andrea előadásában hallhatjuk.
A koncerten ízelítőt kapunk a kor hangzásvilágából is, Vályi Csilla gordonkaművész a francia szerző kortársainak (Leoš Janáček, Gabriel Fauré és August Nölck) egy-egy cselló művével teszi teljessé az estét.

Zongorán közreműködik Hegedüs Gönczy Katalin.

Csereklyei Andrea, Artisjus-díjas operaénekes Magyarország vezető együtteseinek (Orfeo Zenekar és Purcell Kórus, Magyar Rádió Zenekara, Nemzeti Filharmonikus Zenekar, Budafoki Dohnányi Zenekar, Budapesti Vonósok) szólistája és különböző fesztiválok (Budapesti Tavaszi Fesztivál, Haydn Eszterházán, Miskolci Nemzetközi Operafesztivál, Zempléni Fesztivál) visszatérő vendége.

2016. január 10. 19.00
F. Schubert: Die schöne Müllerin (A szép molnárlány)

molnarlany

Színpadra alkalmazta: Sebők Attila

Előadják:
Szerdahelyi Pál – bariton
Scheer Lívia – szoprán
Sebők Attila – tenor
Hegedűs Gönczy Katalin – zongora

KAMARAKONCERT sorozatunk következő állomásán január 10-én Szerdahelyi Pál (bariton) - Scheer Lívia (szoprán) – Sebők Attila (tenor) és Hegedüs Gönczy Katalin (zongora) előadását láthatjátok, akik F. Schubert: Die schöne Müllerin (A szép molnárlány) ritkán hallott, örök érvényű dalciklusát az eddig megszokottól eltérő megformálásban hozzánk el nekünk.

Az est házigazdája, Mácsai János, zenetörténész.

2016. január 10. 19.00, Maladype Bázis

As part of our Chamber concert series F. Schubert: Die schöne Müllerin (The Beautiful Miller's Daughter) will be performing on 10th of January at 7 pm at the Base.

2016. december 13. 19.00
Farkas Anna oboaművész önálló estje

farkasanna

Közreműködik: Hegedüs Gönczy Katalin zongoraművész

Kamarakoncertek - muzsikusközelben sorozatunk ebben az évben Farkas Anna oboaművész és Hegedüs Gönczy Katalin zongoraművész kamaraestjével zárjuk.

Farkas Anna oboaművész idén májusban diplomázott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen. Munkásságára a zenei műfajok terén az újítás jellemző. Úgy zenekari zenészként, mint szólistaként rendszerese koncertezik.
4 éve szóló oboistája a Gandharvák - Uplifting Classical világzenei zenekarnak, ahol az akusztikus és elektronikus hangszerek mellé impulzív ritmusszekció párosul, így zenéjük egyedi és harmonikus hangzást teremt a hallgatóság számára.
A koncert során felhangzó művek segítségével képet kaphatunk arról, hogy az oboa milyen szerepet kapott a különböző stíluskorszakokban, megismerkedhetünk a hangszer sajátosságaival, történetével.
Az est zongoristája Hegedüs Gönczy Katalin pályája során a hangszeres és a vokális kamarazene gazdag palettájából válogatja repertoárját. Kivételes alkalomnak tartja, hogy ezen az esten egy nem mindennapi hangszert és művészt mutathat be a Maladype hallgatóságának

2015. november 8. 19.00
S.W.A.T. Gitár-ensemble koncertje

SWAT ensemble ELŐ

Special Weapons And Tactics, azaz: Különleges Fegyverek és Taktikák

A S.W.A.T. Guitar Ensemble ajánlója:
„A S.W.A.T. Guitar Ensemble fegyverarzenálja öt gitárból áll, melyek tetszés szerint kombinálhatók, és több funkcióval rendelkeznek. Modern speciális megszólaltatási módokat ötvözünk a zenei hagyomány kikristályosodott elemeivel. Taktikánk a következő: a zeneirodalom kiemelkedő szerzőinek tonális muzsikája közé csempészve lopjuk be a ma zenéjét repertoárunkba és egyúttal a közönség fülébe.
Céljaink közé tartozik, hogy segítsük a klasszikus gitár mint hangszer felemelkedését olyan nagyobb megbecsülésnek örvendő társai közé, mint a hegedű vagy a zongora. Ez pedig csak úgy lehetséges, ha felkutatjuk azokat a darabokat - bármilyen stílusról is legyen szó -, melyek a legmagasabb művészi színvonalat képviselik. Ezért tűzzük gyakran a műsorunkra Bach, Mozart vagy - a Maladypében tőlünk első ízben hallható - Mendelssohn műveit.

2015. május 31. 19.00

Négyen egyek - vonósnégyes műfajának titkai
Az Authentic Quartet hangversenye

AUTHENTIC QUARTET ELŐ

Az Authentic Quartet (Kalló Zsolt - hegedű, Bozzai Balázs - hegedű, Rác Gábor - brácsa, Vályi Csilla - cselló) rangos fesztiválok (Haydn Eszterházán Fesztivál, Soproni Régi Zenei Napok, Zempléni Fesztivál, Budapesti Barokk Fesztivál) vendége, a Hungaroton gondozásában megjelent felvételeik mindegyike (Végh, Rauzzini, Förster, Werner, Lickl, Zmeskáll, Fesca, Albrechtsberger, Wölfl és Krommer vonósnégyesei) világpremier.

Az Authentic Quartet a koncertről:
"Miért éppen vonósnégyes? Mi a jelentősége a korhű hangszereken történő zenélésnek? Hogyan alakult ki a vonósnégyes és a fúga? A fenti és remélhetőleg a további, felmerülő kérdésekre megfogalmazott lehetséges válaszok segítségével, valamint Haydn és kortársainak darabjain keresztül bepillantást nyerhetünk az Authentic Quartet műhelyébe."

2015. április 26. Énekesek egykor és ma
Szabó Ferenc János (zenetörténész) estje

szaboferenc

vendége: Najbauer Lóránt (bariton)

Kamarakoncertek - Muzsikusközelben című programsorozatának áprilisi állomásán az alábbi kérdésekre keressük a választ: Mit hallunk, amikor zenét hallgatunk? Mi a zenemű: a leírt hangok összessége? Egy adott időben és térben megjelenő értelmezés, olvasat? Ki a felelős ezért az olvasatért? Az előadó(k)? A korszak? A zenetudomány? Vagy mindezek együtt?
A hangversenyen dalok és operaáriák különböző előadásainak viszonyával foglalkozunk élő elhangzás, valamint archív hangfelvételek összehasonlításával. Ahogyan a kérdések sora, úgy a zenehallgatás öröme is végtelen.

Szabó Ferenc János zenetörténész estje, vendége: Najbauer Lóránt, bariton.

2015. március 29. Műhely
Tornyai Péter (zeneszerző) szerzői estje

tornyai

"Kortárs darabok befogadása kapcsán örök kérdés, hogy mennyit szabad, mennyit kell tudnia a közönségnek az alkotás műhelytitkaiból. Jó-e, ha előre támpontokat adunk a hallgatáshoz, hogy az először hallott új világok útvesztőjében végzetesen el ne tévedjen, vagy épp ezzel korlátozzuk a szűz hallgatás határtalan fantáziáját? A dilemma feloldásaként a Maladype Színház kreatív közegében először próbáljuk ki rég tervezett koncert-koncepciómat: a darabokat kétszer hallgathatjuk meg, először "tisztán", majd egy kis titok-feltárás, közös gondolkozás után. Az izgalom fokozásaként egyes daraboknak különböző verziói szólalnak meg a két elhangzás során."
Tornyai Péter

Műsor:
unicorn (szóló kürtre) /ősbemutató/
Note - turnes I (szóló fuvolára)
Note - turnes II (2 fuvolára) /ősbemutató/
4 Morpheusz - töredék (hegedűre)
Hegedűduók (2 hegedűre)
Bach: Allemande a fuvola - partitából - Tornyai Péter átdolgozása (3 fuvolára) /ősbemutató/
For The Public (koncertközönségre)
Tumtuobbi ilperu (fuvolára)

Közreműködik: Ittzés Gergely, Bánki Berta, Bán Máté (fuvola), Varga Hunor (kürt), Surján Péter, Tornyai Péter (hegedű)

2015. február 22. Kaleidoszkóp - művészportrék
Cabaret dalok Rossinitől napjainkig
Kun Ágnes Anna (mezzoszoprán) önálló estje

 hqdefault

Közreműködnek: Hegedüs Gönczy Katalin (zongoraművész) és Borbély T. András (színház- és zenetörténész)

Hogyan hangzik a párizsi mulatókban? Milyen dallamok csendülnek fel a berlini éjszakában, a Soho-ban vagy a West Enden? Kun Ágnes Anna koncertje Hegedüs Gönczy Katalin zongoraművésszel különleges utazás a cabaret dalok világába Rossinitől Offenbachon át, Schönbergen keresztül egészen napjainkig, amelyből nem marad ki a pesti kabaré szatirikus világa sem.

Az est konferansziéja Borbély T. András, színház- és zenetörténész.

Kun Ágnes Anna 2008-ban diplomázott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen. Az elmúlt években számtalan opera- és oratórium szerepét énekelte, valamint rangos zenei versenyeken ért el szakmai sikereket. Érdeklődése zeneakadémistaként fordult a cabaret dalok felé, február 22-én, vasárnap este 19.00 órától egyedülálló cabaret dalgyűjteményéből hallhat válogatást a Maladype Színház közönsége.

2015. február 15.
Horváth Izabella és Audrey Laurens zongoraművészek koncertje

01 400 46 542e2

Műsoron Mozart, Brahms, Dvořak, Grieg és Kurtág művei

Két, nemzetközileg elismert zongoraművészt látunk vendégül a Kamarakoncertek következő állomásán, akik Franciaországból érkeznek hozzánk a különleges élményt ígérő estére.

Program:
W. A. Mozart: C-dúr négykezes zongoraszonáta
Edvard Grieg: 2 Norvég tánc
Kurtág György: Játékok (részletek)
Antonín Dvořák: 3 Szláv tánc
Johannes Brahms: 3 Magyar tánc

2015. január 25.
A mesterségek művésze

corridor quartet

Lakatos György (fagott-művész) és a Corridor Quartet (Lakatos György, Tóth Sára, Rebaka, Bánfi József és Duftek Mihály 
fagott-művészek) hangversenye

Lakatos György 1960-ban született Kalocsán. Fagott művésztanár diplomájának megszerzése óta a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatója. Párizsban Eötvös-ösztöndíjas, Oberlinben (USA) Soros-ösztöndíjjal kutató és tanár. Számos mesterkurzust tartott Londonban, Párizsban, Kolozsváron, Oberlinben, Aveiroban, Thessalonikiben, Manchesterben, Grazban, Szegeden, Pécsen, Debrecenben és Győrben.

Európa szinte minden országában koncertezett, de turnézott Amerikában, Kanadában és Izraelben is. Repertoárja rendkívül széles, a reneszánsztól a kortárs zenéig minden területen magas színvonal jellemzi. Számos ősbemutató fűződik a nevéhez.

1987-ben az „Év zenekari művésze” a Magyar Állami Operaházban. 1988-ban a Magyar Rádió Fagottversenyén I. díjat nyert, 1996-ban elnyeri a Liszt-díjat, 2012-ben Bartók–Pásztory-díjas.

2014. november 16.
Az idő megjelenítése a zenében

IDŐ MEGJELENÍTÉSE KAMARA

Jónás Krisztina (ének), Vályi Csilla (gordonka), Hegedüs Gönczy Katalin (zongora) kamaraestje

A zenés beszélgető esten felhangzó művek és zeneműrészletek válogatását a következő gondolatok határozták meg: az idő objektív mértéke, egyenletessége, a metrum és a ritmus, valamint az idő, mint az anyagi létezés kezdete, formája. Ezen az estén annak eredünk nyomába, hogyan változtak a zeneszerzői, illetve az előadói gyakorlatban az előbb említett eszközök, hogyan olvasható ez ki a kottaképből, valamint kísérletet teszünk az idő-mérték – egyenletesség variációinak felfedezésére különböző korok kamarazenéiben, a barokktól napjainkig.

Előadók: Jónás Krisztina énekművész, Vályi Csilla gordonkaművész és Hegedüs Gönczy Katalin zongoraművész

A beszélgetést vezeti: Zimmermann Pál

Részletek hangzanak el J.S.Bach, Beethoven, Frescobaldi, Jeney Zoltán, Kurtág György, Orbán György, Messiaen, Sáry Bánk, Sáry László, R. Schumann, Webern, David Mahler műveiből.

2014. október 5.
„Face book - Arckép koncert” 

bodrogieva

Bodrogi Éva (szoprán) és Hegedüs Gönczy Katalin (zongora) hangversenye

Bodrogi Éva énekesnő és Hegedüs Gönczy Katalin zongoraművész koncertjét a világ egyik legnagyobb közösségi hálózata által nyújtott lehetőségek tudatos alkalmazása motiválta. A Facebookon meghirdetett, előadók és közönség egyenrangú partneri kapcsolatát megajánló és a nőiség mibenlétére lehetséges válaszokat kereső felhívásukra érkezett számos inspiráló gondolatból merítve a barokktól egészen a kortársig építették fel az est zenei anyagát.

A Maladype „Kamarakoncertek – muzsikusközelben” sorozatának első állomásán a zenészek játékát videóbejátszások formájában az online kezdeményezésre reagáló nézők és ismert közéleti szereplők személyes vallomásai inspirálják, így Purcell, Strozzi, Beethoven, Turina, William Walton, Kurt Weill és William Bolcom dalain keresztül beszélhetünk többek között szerelemről, elfogadásról, egyedüllétről, prostituálódásról és hitről.

Koncepció: Bodrogi Éva
Kreatív társ: Eredics Béla